30 Aralık 2009 Çarşamba

9.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevap Anahtarı, Full Çözümleri,

Edebiyat 9.sınıf kitabı cevap anahtarı, cevapları,indir, 9.sınıf Türk Edebiyatı dersi kitabı çözümleri, yanıtları, oku, bak, Türk Edebiyat Kitabı 9.sınıf çözümleri full, 9.sınıf, lise 1 edebiyat kitabının cevapları, cevap anahtarı
9.Sınıf Edebiyat Kitabının Cevapları

SAYFA 4:ANLAMA YORUMLAMA

resimler-1- tiyatro 2-mimari 3- müzik 4- resim


SAYFA 5 ÖLÇME DEĞERLENDİRME

1-) *D
*Y
2-) DİL
3-)E
4-)B


SAYFA 8 ÖLÇME DEĞERLENDİRME
1-)*Y
*D
2-) PSİKOLOJİ-TIP
3-)D

SAYFA 11 ÖLÇME DEĞERLENDİRME
1-)*D
*D
2-)NESNE YA DA CANLI VARLIKTIR.
3-)D

Sayfa 12-13

1)kazak için ip,tığ veya şişe ihtiyacımız vardır.tabi en önemlisi bir matif örneğine ihtiyaç duyarız
3)balık tutmak en mantıklısı olur.diğerleriyle mantıksal yönden uyuşmaz
4)şiirde herşey anlatılmış fakat gerçek anlamlarıyla değil.başka bir anlamla anlatılmıştır

Sayfa 14 / Anlama Yorumlama

2- yarın batıdan yağışlı bir hava gelecek---yağışlı hava yarın batıdan gelecek---batıdan yarın yağışlı hava gelecek
ahmet annesine hediye aldı---hediyeyi annesine ahmet aldı.

3- bazı kelımelerın cıkartılması verılmek isteen mesajın verılememesine neden olur.bu durum metnın yapısıyla ilgilidir.cumleler anlam bırımlerı olarak bırleserek metnın ana dusuncesını yada temasını olusturur .bunlardan yada cumleyı olusturan anlamlı dıl bırlıklerınden bazılarının cıkarılması temnaın ana dusuncenın yada verılmek istenen mesajın verılememesıne neden olur.

4- erle avuca gelır seymı :ulasılmaz yakalanamaz anlamında
yanına kar kalır :karsılıksız kalmak tek kazancı o olmak
olmayacak duaya amın demek :gerceklesemeyecek bır seyle uğrasmak
kırk yılda bır merhaba etmek : çok az seyrek gorusmek

ÖLÇME DEĞERLENDIRME

1- D-Y

2- insanların iletişim kurmak kendılerını ifade etmek amacıyla bır araya getırdıklerı sozlu veya yazılı cumleler topluluğuna metın denır.

3- Cevap: A

4- öğpretıcı metınler var olan grceklıgın bır ifadesıdır .sadece öğretmek bılgı vermek amaclandıgı için dil ,gondegesel işleviyel kullanılır yan anlam değerı tasıyan sozcuklere ,okuyucunun sezgısıne ve duygusuna hıtap eden ifadelere yer verilmez.bu anlatım bıcmıde öğretici metınlerde gercek'in işlendığını gosterır.


Sayfa-16

1) birinci metin bilgi verme amaçlı yazılmıştır herkes aynı şeyi anlar
ikinci metinde yani şiirde ise o anda yaşanılanlar okuyucunun ruhuna yansıtılarak süslü bir biçimde imgelerle anlatılmıştır daha etkileyici bir anlatım vardır ve de herkes aynı şeyi anlayamayabilir.

2) Birinci metin söylediğimiz gibi bilgi verme amaçlı yani zaten bilinen bir konuyu anlattığı için gerçek olma olasılığı daha fazladır.Şiirde ise şair kendi duygu ve düşüncelerini de olaya kattığı için sanki hayali olarak da yazılabilirmiş gibi geliyor ve daha az gerçeklik payı veriyor.



Sayfa 19

1)ilki doğru 2.si yanlış
2)........................metnin dili imgesel bir dildir.
3)b

Sayfa 29 Ölçme ve Değerlendirme

1)d ,,y
2)milli sanat anlayısını
3)e
4)b
5)bilmiyorum


ÖLÇME DEĞERLENDİRME SAYFA:34

1-) Y, D
2-)â ve d^
3-)alitarasyon
4-)C
5-)Aruz, hece ölçüsü, redif, uyak...

ÖLÇME DEĞERLENDİRME SAYFA: 39

1-)D,Y
2-)A
3-)C
4-)*......Kişileştirme
*.....teşbih.
5-) bulamadım


*** 28 inceleme
- ilahi:dili sade ve anlaşılır ve ulukle yazılmış 2-gazel:beyit halinde ve yabancı sözcüklerle yazılmış 3-karanfil 1. bent halinde vebireysel yazılmış 4-karanfil 2. bent halinde 2 .dünya savaşının insanlar üzerindeki etkisini konu edinmiş
2-bu dönemde ahiret hayatını bilerek düşünerek hayata ona göre işler yapılması gerektiğine dualar edip halka inanmak gerktiğini söylüyor
4-aynı anlamda kullanılmıştır. fakat her dönemin özelliklerine göre farklı kelimelerle ifade edilmiştir
5-ilahi: tasavvuf var gazelde:divan edebiyatı karafil 1 de bireysel konular karanfil 2 de 2 . dünya savaşının insanlar üzerindeki etkisi
*** 29 anlama ve yorumlama
1- her şair aşk ile ilgili düşüncelerini tasvirlerini farklı kelimelerle ifade etmiştir
1.şiir aşk ilahi Allah tan bir ışşıktır ben de pervane gibi döner dururum demek istiyo 2.şiir hedef olarak 3.şiir zihniyetin getirdiği anlatım var herkes zihniyetlerinden dolayı aşkı farklı anlatmıştır

*** 31 hazırlık
1-
ahenkli ritimli ve uyumlu olması
2-eger düz yazı şiir gibi şiiri de düz yazı gibi okursak anlam olmaz
3-serbest şiir zor ezberlenebilen düz şiir de çook cabuk ezberlenebilir. düz yazıda ritim ve ahenk yoktur. oldugu gibi okunur bu yüzden akılda pek kalmaz ama şiirde kafiye ritim,ahenk oldugu için daha kolay akılda kalır.
4- sadece yüklene programa göre hareket eder bu yüzden vurgu tonlama yapmaz robot ezberlediklerini söyler sesleri uyyduramaz biri yapay biri dogaldır.


SAYFA:44-45-49-50-51-52-54-55-56-57-60-61-64-67-68-70-71-78-79-81-84 CEVAPLAR

ŞARKI =NAZIM BİRİMİ DÖRTLÜKTÜR.DİVAN EDEBİYATI,NAZIM ŞEKLİDİR.HALK EDEBİYATINDAKİ TÜRKÜYE BENZER.EZGİYLE SÖYLENİR.ŞARKI TÜRLERİNİN DİVAN EDEBİYATINA KAZANDIRDIĞI BİR TÜRDÜR.KAFİYE DÜZENİ aaaaa,bbba,ccca ŞEKLİNDEDİR.ARUZ **ÇÜSÜYLE YAZILIR.DÖRTLÜKLERİN SON DİZELERİ NAKARATTIR.

TÜRKÜ=BENTLERDEN OLUŞAN NAZIM ŞEKLİDİR.8Lİ VE 11Lİ HECE **ÇÜSÜYLE YAZILIR.ŞARKI GİBİ EZGİYLE SÖYLENİR.
ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN

SONE=2 DÖRTLÜK 2 3'LÜKTEN OLUŞAN 14 DİZELİK BATI EDEBİYATI NAZIM ŞEKLİDİR.EDEBİYATIMIZDA EN ÇOK SERVET-İ FÜNÜNCULAR TARAFINDAN KULLANILMIŞTIR.KAFİYE ŞEMASI abba,ccd,eed ŞEKLİNDEDİR.

SAYFA 45 TEKİ 6. SORUNUN CEVAOLARI ARKADAŞLAR YAZARIN İSMİNİ VERDİĞİM YERİN ÜSTÜNE YAZIN ARKADAŞLAR : ENDERUNLU VASIF=ŞARKI dörtlüklerden olşur.Divan edebiyatıdır. ANONİM=TÜRKÜ 8'li ve 11'li hece ölçüsüyle yazılmıştır.ezgiyle söylenir. FUZULİ=KASİDE beyit sayısı 33-99 arasında değişir.kendini övdüğünü görüyoruz. NECİP FAZIL KISAKÜREK=SONE BAKİ=GAZEL aruz ölçüsüyle yazılıştır.

50. sayfada şiirin adı yavrum 51 1.d 1.y boşlukta aşk 3. cvp da e bu kadar daha bulan vrsa banada yazsn

SORU 1: farklı düşünceleresahip olma,farklı duygular hissetme,farklı ortamlarda bulunma,farklı bir hayat sürme,farklı genelliklere baglı b**lı kalma vs.
SORU 2 : Çok iyi okumak . kafiye,ahenk,ölçü gibi ölçütler göz önünde bulundurulmalıdır. düşünce üretmek.
SoRu 3 :NeciP fazıl kısaKürek şiirde yagmuru,konu edinmiş ve ondan bahsedilmiştir.Necip fazıl bu şiiri yazdıgında karadenizdeymiş

sayfa 51 1.ikiside yanlış.2.boşluk doldurmada tema aşktır.3.cevap A'dır.4.tema ölümdür.

2:TEMANIN GERÇEKLİKLE İLİŞKİSİ VARDIR.ŞİİRİN TEMASI BAYRAK SEVGİSİ
3:BAYRAKBİR SÜSE,KIZ KARDEŞİNİN GELİNLİĞİNE,ŞEHİDİN SON ÖRTÜSÜNE,SAVAŞIN KARTALINA VEÇİÇEGE BENZETİLİYOR



Sayfa 51:
Ölçme ve Değerlendirme:
1-Y,Y
2-karşılıksız aşk
3-E
4-ölümden sonra doğaya dönme isteği

Sayfa 54:
Ölçme ve Değerlendirme:
1-
Y,D
2- 1.boşluk:yan 2.boşluk:zengin
3-C
4-anlatıma zenginlik katmak için,farklı anlamlar oluşturmak için
5-üstte mecaz anlam alttakinde gerçek anlam kullanılmıştır.

sayfa 56:
ŞİİR GELENEĞİNİN ÖZELLİKLERİ:

-belirli bir nazım birimi yok
-serbest ölçü kullanılmıştır.
-belirli bir uyak düzeni yok
-konusu herşey olabilir.
-yabancı kelimeler yoktur
-imgeler olduğundan anlaşılması zor
-dil bakımından zengindir
Sayfa 57:
Ölçme ve Değerlendirme:
1-D,Y
2-C
3-halk edebiyatı
4-mahlas kullanılmıştır.ikisinin de teması aşktır.11li hece ölçüsü kullanılmıştır.nazım birimi dörtlüktür.halk edebiyatı


Sayfa 42:

koşma:-halk edebiyatı nazım şeklidir.
-11li hece ölçüsü kullanılmıştır.
-redif,yarım uyak vardır.
-sade anlaşılır bir dil vardır.
-nazım birimi dörtlüktür.
gazel:-divan edebiyatı
-ölçüsü aruz ölçüsüdür.
-nazım birimi beyittir.
-mahlas vardır.
-anlaşılması zordur
-en az 5 beyit, en çok 15 beyitten oluşur.
-ilk beyit matla

geçen seneki kitaptan yaptım kontrol edin

Sayfa 67:
2)-çocuğun ateşlenmesi
-doktorun gelmesi
-annenin telaşlanması
-çocuğun iyileşmesi
-annenin korkusu

sayfa 60:

1)dört birimden luşmuştur
3)akşam yine akşam yine akşam
göllerde bu dem bir kamış olsam

64)=1.=>''D'' ''y''
67)=1.=>hikaye metnin de anlam kaybı daha az olurdu çünkü redif ve kafi
ye kullanılmamıştır
68)=3.gerçek hayatta yaşanılır niteliktedir yani yaşanılabilir
71)=1.''D'' ''Y''
71)=2.=>çaban ve kır yaşamını,doğa güzelliklerini anlatan şiir ''PASTORAL ŞİİRDİR''
=>amacı bilgi ve öğüt vermek,yol göstermek olan şiir ''DİDAKTİK ŞİİR''
=>bir kişiyi,bir durumu veya olayı yermeye,toplumun aksayan yönlerini iğnelemeye yönelik şiir ''SATİRİK ŞİİRDİR''
71)=3.manzumelerin sanatsal özellik taşıyanlarına MENSUR denir
71)=4.cevap A)her iki şiirde de kafiye kullanılmıştır

olcme degerlendırme;1.soru,Y D
2.soru;anlam ıfade eder tema etrafında toplanır.
3.soru;E
4.soru;C
5.soru;askı yorumlamıs bırbırlerıne kavusamadıgını anlatmıs

78= ok şiiri nazım biri 4 lüktür 11 hece ölçüsüyle yazılmıştır
79= 7 li hece ölçüsüyle yazılmış şiiirde hayatı agır yaşam koşullarından sıkılan daplar başbaşa bırakmak istemesini anlatır pastoral şiirdir içinde dogal olayları anlatır
81 = davet şiiri birim sayısı 4 lüktür serbesr nazım şekli serbest hece ölçüsü
84= 1 d=y
2=fenasüp
3=c
4= d
5= tevriye sanatı

sayfa 84:
ölçme ve değerlendirme:

1-D,Y
2-uygunluk(tenasüp)
3-C
4-D
5-hüsn-ü tahlil sanatı ile açık istiare vardır.

Sayfa86:

2.ünite ölçme değerlendirme:

1-Y,D
2-didaktik
3-modern şiir
4-D
5-telmih
6-E
7-D
8-E
9-E
10-A

sayfa 87:bulmaca:

1- zihniyet
2- yöntem
3- türkü
4- manzume
5- didaktik
6- koşma
7- kafiye
8- ahenk
9- aruz
10-beyit
11- aliterasyon
12- epik


sayfa 80;

1.sorusu;dıdaktık bıır sıırdır. 7 lık hece olcusuyle yazılmısıtr.
3.soru;1.konuda; kendı ıcınden ne hıssederse onu yaptıgını soyluyor.
2.konuda evlerın bınaların olusaumunu bınaların ve evlerın yok olusmunu anlatıyor. 3.konuda; velvelerın oldugu gun tukenmesını(bıtmesını)soyluyor.
81.9.soru;;

tezat sanatı:zıt kavramlarınnın bır arada kullanılması cennet =cehennem gıbı
tesbıh sanatı;benzeyen benzetme sanatı edatlı sanat tek unsuru ıstıare

sayfa 82;


1.soru;
nazım bırımı beyıttır.
kafıye kullanılmıstır.
hece olcusu vardır.
mubalaga sanatı kullanılmısıttr.

3.soru::
camı avlusundan bahsedıyor. bu camınınde eskı oldugunu soyluyor..


sayfa 83;

1.soru;
nazım seklı 2 lı dızelerden olusmustur.
hece olcusu yoktur.
kafıye duzenlı degıldır.
duygusal lırık bır sıırdır.
3.soru;;
benzetme
4.soru;;
sevgılıye duyulan özlem onu hatırlamak.sevgıluye dyulan ozlem var.saırın sevdıgıne olan özlemm
6.soru;;
hasret konus vardır.ışık=somuttur.
7.soru;;kısılestırme sanataı kullanıolmısıtç
8.soru;;ask ve hasret bakımından lırık bır sıır.

olcme degerlendırme;

1.soru;; D Y
2.soru,;kısılestırme yanı teshıs sanatı nvardır.
3.soru;;E
4.soru;,D


SAYFA 100-101-102-103-104-105-109 CEVAPLAR bız gecen sene bole yaptık arkadasım doru yanı suphen olmasın...
olcme ve degerlendırme sayfa 96;;
1.soru bosluk doldurma;sosyal hayatını yansıtmıstır.
2.soru;d..y
3.soru;c
4.soru;osmanlı donemı=sen devamını getırırsın
100.1.soru;olaylar ve olay orgusu
6.soru;;
kara memıs nasıl bır ınsandır=vatanını cok seven olmeyı goze alan ıyı bır ınsandır.
duragan dınamık=dınamıktır.cenge cıkmak ıcın elınden gelenı yapıyor.
hıkayenın hangı kısmı....=6.olayda.cunku oglunu gormustur.onunla bırlıkte cenge cıkmak ıstemektedır.
kara memısın sızın sosyal ve toplumsal....=yok
kara memısın dıger karakterler ....=yok
kara memıs kendı kısılıgının farkında mı....=farkında .cunku vatanı için herseyı goze alıyor.sızce gercek hayatta....=olabılır.

KIRK YALAN MASALI

Teması:Büyüklerin vasiyetlerini dinleyip israftan kaçınmak.

üzengi:Ata binmek için ayağımızı bastığımız yer
cevahir:Mücevher,elmas,yakut gibi değerli taş
yular:Atın dizginleri

Temayla ilişkili cümleler

-Şehzade de bakar ki soytarının biri,babasının vasiyetini bunu yedirir.içirir.sarayına yerleştirir.

-Hazıra dağ dayanamayacağı için bu üç adam böyle har vurup harman savurarak kısa zamanda büyük şehzadenin bir sandık altınını tüketirler.

-Tam pazara giderken sarı tüylü adam yanına gelip Şehzadem nereye gidiyorsun? diye sorar.

-Şehzade de Nereye gideceğim ? Bir sandık altını yedik bitirdik,kaldık parasızElimize Birkaç altın geçirebilmek için atı satmaya gidiyorum diye cevap verir.

Olay Örgüsü

-padişahın oğullarına vasiyet etmesi
-padişahın ölmesi
-padişahın vasiyetinde söylediği kişilerin gelmesi
-ellerindeki servetin bitmesi eşyaları satmaları
-yalan söylemesini istemesi iki şehzadenin söyleyememesi son şehzdadenin söylemesi ve bütün her şeyi alması

Miş'li geçmiş geniiş zaman kullanılmıştır.

BAY KORBES

Olay zamanı:Masallarda olya zamanı yoktur.

Temayla ilgili cümleler

-ocağın başına gelip ateş yakmak istemiş ama kedi hemen oracıktan kül olup yüzüne savurmuş.

-Bay Korbes kızgınlıkla yatağın üzerine itmiş kendini

-Oda acıdan ah vah etmeye,cığlıklar atmaya başlamış.

-Öfkesinden kudurarak evden kaçıp gitmeye davranmış.

-cansız yere serilip kalmış.Anlaşılan pek kötü yürekli biriymiş

Bay Korbes:Kötü birisi

Masalın kahrama sadece insanlar değildir.Her türden varlık masalın kahramanlarıdır.

Teması:Kötüler hak ettiği cezayı bulur.

İyilikle kötülüğün karşılaştırılması yapılıyor.

sayfa 109;
anlama yorumlama;
1.soru;; gonderıcılık işlevınde yazılmıstır.
2.soru;; yazılan olayları dısarıdan izlemıs ızlenımlerı yazmıs ılahı bakıs acısı vardır.
3.soru;; ıstanbulun ozellıklerınden bahsetmıs.cosku verıcı bır metındır.surukleyıcıdır...
4.soru;; ılahı bakıs acısı vardır.
5.soru;; evet.anlatıcı olayları kendı ınandırıcılıgı ıle anlatır.bu sorudan fazla emın degılım gecen senekı konularım ama eksık yazmısım ...

Ölçme Degerlendırme;;
1.soru;Y D
2.soru;; ılahı bakıs acısıyla yazılmıstır.
3.soru;;E
4.soru;,C
5.soruyu yapamadım...

ya arkadaşım bizde işlemedik o konuyu geçti ama istersen 96 var
1= boşluk doldurma sosyal hayatı yansıtmış
2=d=y
3=c
4= Osmanlı dönemi

sayfa 105 cevabı etkinlik=tema,verilmek istenen mesaj,olay örgüsü vede metnin tam***** bakılır.
2,soru=iyi kötü çatışması.
3,soru=israfla yukarıdaki cümlelerin arasında ilişki vardır.
4,soru=padişahlık,saray,şehzade,soyrarı
5,soru=kendi hayayımızla ilişkilendirebilir çünkü kötü insanlar her zaman cezasını bulur

ölçme değerlendirme
1, d y
2,vatan sevgisi
3,c
4,e
yardımcı olduysam sevinirim

SAYFA:107-109 Cevaplar hazırlık:
1:ilk resme baktığımızda dıştan bir görünüm war ikinci resimde sepetçiler kasrının içinden bi görünüm war üçüncüde ise arkadan bir görünüm war buu resimlerin farklı olmasının sebebide resmin değişik yerlerden çekilmişş olmasıdır.
inceleme
1:kafa kağıdı:kahraman anlatıcının bakış açısı
suç:gözlemci figürünün bakış açısı
eşek:kahraman anlatıcının bakış açısı
2:değildir.
4:betimlemeyi kullanarak dile yüklediği değerler.
6:göndergesel.
8:kullanmayızz.dil:edebi dil

ölçme değerlendirme:

1: y,d
2:kahraman anlatıcının bakış açısıyla
3:d
4:d
5:ilahi bakış açısı

SAYFA 113-115-116-117-118-119-120-121-122-123 CEVAPLAR 117.sayfa cevapları
1.y d
2.çocuklarının olmaması
3.d

113.sayfa
1.d y
2.hikaye
3.d

SAYFA 123

TABLO
karakter/tip nasıl bir insandı?(bunlar tiptir)
-kız: iyi,sabırlı/ şehzade: iyi, sabırlı
tip durağan mıdır dinamik midir?
-ikiside dinamiktir
masalın hangi kısmı sizin tip hakkında böyle düşünmenize neden oldu?
-kız: sürekli hareketkli/ şehzade: kızı ipten kurtarması
sosyal ortam ve çevre bu tipi nasıl etkilemiştir?
-kız: zengin-fakir hayatı yaşaması olumsuz/ şehzade: yanlış kişiyle evlenmesi olumsuz
bu tipin sizin sizin sosyal ve toplumsal yapıdan darkkı var mı?
-kız: var/ şehzade: var
bu tipin diğer tipler üzerinde etkisi var mıdır?
-kız: var/ şehzade: var
tip kendi kişiliğinin farkında mı..
-kız: farkında/ şehzade: farkında
sizce gerçek hayatta bu masaldaki.....
-kız: olmaz/ şehzade: olmaz

6.soru: temel çatışma:iyi ile kötü arasındaki çatışmadır
tema:gerçeklerden, kaderden kaçılmaz. iyiler herzaman kazanır.
7.soru:ilahi bakış açısı 3.tekil şahıs anlatım vardır.

119.SAYFADAKİ SORULARIN CEVAPLARI:

1.soru:edebiyatı Mümtaz'a ihsan sevdirmiştir.Batu edebiyatınıçılarını örnek almasını sağlamış divan edebiyatını iyi öğrenmesini sağlamıştır.
2.soru:eski divanları okumuş,tari zevkini almış.fransız şairlerinden etkilenmiş.
3.soru:Edebiyata olan ilgi,tarih,ıtrı(müzik),resim Mümtaz'ın ilgi duyduğu alanlardır.
4.soru:Ahmet Hamdi Tanpınar'ın hayatıyla romanın kahramanı Mümtaz arasındaki benzerlikler:antalya,tarih,edebiyat
5.soru:fransız edebiyatına ilgi duymuş,yahya kemal onun hocası ve dostu olmuş,yahya kemal'in yolundan gitmiş,sanata,edebiyata,tarihe ve müziğe ilgi duymuş,fransız şairlerinden etkilenmiş,batı edebiyatını örnek aldığı gibi divan edebiyatını iyi öğrenmiş,eserlerinde tarih sevgisi zaman,biliçaltı ve aşk konularını işlemiş,edebiyatı müzik ve resimle birleştirmiş...

huzur sayfa 118 119 120 soru 1) cevap: cümlelerinden yola çıkarak roman kahramanlarından insanın ve mümtazın kültürel sanatsal ve felsefi yönden etkiledğini söylüyebilirz
soru3) mümtaz rarih güzel sanatlar müzikfelsefe estetik mimari vb. alanlarına ilgi duymaktadır .onun zevkleri ve fikirleri kültürel bir bütünlük göstermektedir.onun ilgi alanına giren bütün sanatlar akımlar fikirler kendi kültüründen bir araya gelerek, bir potada eriyerek kaynaşmaktadır

soru 4) cevap: tanpınarın anılarında aldığımız bölüm bu soruya cevaplayabilir soru 5)cevap: metinden tanpınarın antalyada yaşadığı onun bu şehrin bazı yerlerinden etkilendiğini çıkarabiliriz. tanpınarın metnindeki ihsan karakteri hocası yahya kemnal beyatlıdır edebiyat fakültesinde başlayan hoca-öğrenci ilişkisi tanpınarı çok fena ektlimiştir.

116)ölçme değerlendirme:

1. sorunun cevabı y) (D)
2. çocuklarının olmaması
3.d
4.kendi anladığını yaz işete.

166. 5. soru ilk ikisi soyut.
son ikisi somut

115.sayfa

1)anlamladırılmaz
2)bitmemiş senfoni ve moby dick metinlerinden alınan cümlelerden yazının edebi metin olduğu anlaşılmaktadır.ama diğer verilen cümleler bilgi vermek amacıyla yazılmış bir düzyazıdır.edebi bir metin değildir

117. sayfa 1. etkinlik:
Ahmet Hamdi Tanpınar (23 Haziran 1901 İstanbul-24 Ocak 1962 İstanbul) Türk romancı ve şairdir.
Lise öğrenimini Antalya Lisesi'nde tamamladıktan sonra 1923 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’ni bitirdi. Liselerde, yüksek okullarda çeşitli dersler okuttu. 1939 yılında İstanbul Üniversitesi’nde Yeni Türk Edebiyatı profesörlüğüne atandı. 1942-1946 yılları arasında Maraş Milletvekili olarak görev yaptı. Bir süre Milli Eğitim müfettişliği yaptıktan sonra 1949 yılında Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ndeki görevine döndü.
Gençlik yıllarında Yahya Kemal ve Ahmet Haşim'in talebesi ve dostu olmuş, Batı edebiyatından Paul Valery ile Marcel Proust'u kendisine üstad olarak seçmiştir. Bu yazarlar edebiyatta güzellik ve mükemmeliyete ön planda yer verirler. Onlara göre edebiyat, tıpkı resim ve musiki gibi "güzel sanat"tır. Onlardan farkı, boya ve ses yerine, insanı ve hayatı anlatmada bu iki vasıtadan çok daha zengin olan dili kullanmasıdır.
Tanpınar şiiri hayatının en büyük ihtirası haline getirmiş, fakat asıl kabiliyetini şiir estetiğine göre yazdığı mensur eserlerde göstermiştir. İlk şiiri 1920’ de yayımlanmıştı. Geniş okuyucu kitlesi onu umumiyetle lise kitaplarına ve antolojilere giren "Bursa'da Zaman" şiiri ile tanır. Altmış kadar şiirinden ancak otuz yedisi ile, tek şiir kitabını ölümüne yakın çıkardı: Şiirler (1961; Bütün Şiirleri adıyla genişletilmiş olarak 1976). Şiirlerinde bir imaj ve müzik kaygısı taşıdığı, hikaye ve romanlarında da, başta zaman tema’sı olmak üzere, psikolojik anları, bilinçaltını aradığı, yansıttığı görülür. (Geniş bilgi Prof. Mehmet Kaplan’ ın Tanpınar’ ın Şiir Dünyası;1964 kitabında).
Çeşitli baskıları olan eserleri Dergah Yayınları’ nda toplanmaktadır. Enis Batur, 1992 yılında Ahmet Hamdi Tanpınar’ dan “Seçmeler” adlı bir kitap hazırladı. Yazar ile ilgili yayınlanmış en son eser 2007 yılının sonunda çıkan "Günlüklerin Işığında Tanpınar'la Başbaşa"dır. Eser Tanpınar'ın 1953 yılında yazmaya başladığı ve 1962 yılında vefatına kadar tuttuğu notlardan oluşmaktadır.

1 soru=hanedarlık yönetimi vardır.dini inanç vardır.
2 soru=
3 soru= olaganüstü özellikler vardır.gerçekçilige aykırıdır.
4 soru=
5 soru=
6 soru=iyilik ve kötülüktür temel çatışması.
teması ise=kötüler cezasız kalmaz
7 soru=ilahi bakış açısı vardır.anlatıcı herşeyi bilir.
8 soru=metnin anlamı ile ilişkilidir cümleler.yanlız yan anlam degerleri zayıftır. dil göndergesel işlevde kullanılmıştır.
9 soru=
10 soru=
11 soru=olamaz çnkü masallar anonimdir.



SAYFA 128-129-130-136-137-138-139-140-143-146 CEVAPLAR


OĞUZ KAĞAN DESTANI

-Hun dönemi destanlarındandır.
-M.Ö 174-209
-İslamiyet öncesi Türk Destanıdır.
-Kahraman bakış acısıyla yazılmıştır.

Zihniyet
Sosyal,siyasi,ekonomik ve dinidir.

Oğuz Kağan'ın kişiliği

-cesur
-kahraman
-adaletli
-yiğit

Kurgu zamanı

Oğuz Kağan'ın doğumundan yaşlılığına kadar olan zamandır.

-Kılıç,ok,yay,kargı,bakır,gümüş,demir madenleri kullanılmıştır.

Olay örgüsü

-Oğuz Kağan'ın doğması
-Kırk günlükken konuşması
-Halkı gergedandan kurtarması
-Hükümdar olması
-Evlenmesi ve üç çocuğu olması
-ikinciye evlenmesi ve üç çocoğunun olması
-Ziyafet vermesi
-Kendisine tabi olanlarla iyi geçinmesi
-Siyasi birliği sağlaması
-Oğullarına devleti bırakması

Teması:Mete Han'ın Orta Asya'da Türk Birliğini kurması

Kişiler
-Altun Kağan
-Ay Kağan
-Oğuz Kağan
-Urum Kağan
-Uruz Kağan
-Dağ,Deniz,Gök
-Gün,Ay,Yıldız

NOTLAR

-Destanlarda ki kahramanlar olağanüstü özelliklere sahiptir.
-Destanda ki olaylar olağan ve olağanüstüdür.
-Destanlar genelde mazmundur.
-Anonimdir.

Olağanüstü olaylar

-Anasını sütünü bir kere emer
-Çiğ et,çorba ve şarap ister
-Dile gelir.
-Kırk gün sonra büyür yürür ve oynar
-at sürüleri güder,ata biner av avlar

Oğuz Kağan'a hanlık ünvanı verilmesi:Hiç kimseinni yaklaşamadığı gergedanı Oğuz Kağan'ın öldürmesi ona hanlıkünvanı verilmesini sağlamıştır.

Oğuz Kağan'da

-Yönetim şekli
-Göçebe hayat
-Din anlayışı
-Kullandıkları madenler
-Cihangirlik anlayışı
-Eğlence anlayışı
-Çok eşlilik
-Belgelik anlayışı
gibi anlayışlara rastlanır.


OĞUZ KAĞAN (TABLO)

Tip nasıl bir insandır? Oğuz Kağan fiziksel özellikleri ve karakteriyle bir kahramanın bütün özelliklerini taşıdığı için bir tiptir.Cesur,kahraman,adaletli,yiğittir.

Karakter/tip durağan mıdır ,dinamik midir? Tip kesinlikle dinamiktir.Destan boyunca ön plandadır hiç durmaz hep savaşır.

Destanın hangi kısmı szin karakter/tip hakkında böyle düşünmenize neden oldu? Oğuz Kağan'ın kahramanlığını ilan ettiğii bölüm

Sosyal ortam ve çevre bu karakteri nasıl etkilemiştir? Oğuz Kağan'ın olağanüstü özellikler taşıması toplumun ondan beklentilerinin fazla olmasına yol açmıştır.O da bu sorumluluklarını başarılı bir şekilde yerin getirmiştir.

Bu karakterin /tipin sizin sosyal vetoplumsal yapınızla farkı var mıdır? Yoktur.Bugünkü toplumsal yapıda kendi millei için feda edecek kişilere rastlamak oldukça zordur.Ama yinede toplumumuz kendini kurtaracak kahramanlar beklemektedir.

Bu karakterin diğer karakterler üzerinde etkisi var mıdır? Vardır.Boylara isimler ve oğullarına hanlık verilmesi

Karakter kendi kiiliğinin farkında mıdır? Farkındadır.Dünya kağanı ilan etmes itaat edenlere dost etmeyenlere düşman kesilmes

Sizce gerçek hayatta bu destandaki karakter gibi davranan biri var mıdır? Hayır.Olağanüstü özellikler taşıması ve değişen yaşam koşulları gerçek hayatta böyle kahraman olmasını imkansızlaştırır.

SAYFA:140 Cevaplar


1-harname deki olay ve olay örgüsü şunlardır;
*eşeği tanıtılması
*eşeğin sahibinin onu serebest bırakması
*eşeğin otlağa gitmesi,orada otlayan öküzleri görmesi
*eşeği pir eşeğe gitmesi
*eşeğin buğday tarlasına gitmesi
*tarla sahibinin eşeği görmesi
*eşeğin pir eşekle karşılaşması
2-harnamede belirli bir zaman ve mekan ifadesi yoktur.Mesevide ''birgün'' şeklinde bir zaman ve ''otlak buğday tarlası'' şeklinde de mekan ifadeleri vardır.bu durumda mesnevideki zamanın ve mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir
3-harnamedeki kahraman eşek,eşek sahibi,pir eşek ve tarla sahibidir.bu kahraman ve bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle ilişkilidir.şair yaşadığı olaylarla ilişkilendirilirse,kendisi yerine eşeği hükümdaryerine eşeğin sahibini,pir eşeği mürşidi,tarla sahibini ise köylüler veya eşkiyalar için sembol olarak kullanmıştır.
4-harnamedeki temel çatışma ''adalet-adaletsizlik''çatışmasıdır.metnin teması ise''elindeki ile yetinmek''tir.
5-metindeki tema ve tema etrafında şekillenen olaylar,sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yerinme,onlara rıza gösterme,daha fazlasını elde etmekiçin birtakım yollara sapma ilkeleriyle örtüşmektedir.
6-mesnevi nazım şeklinin özellikleri şunlardır:
*nazım birimi beyittir
*aruz ölçüsü kullanılır.aruzu kısa kalıpları kullaılır.
*her beyit kendi arasında kafiyelidir
*sembolik tarzda yazılır
*olay örgüsü,kişiler,zaman, ve mekan unsurlaı bulunur.
7-harnamenin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eserde,şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnevinin şiirle benzer yönleri,ritim,ahenk ve yapı unsurlarıdır.mesnevinin şiirden farklı yönleri ise olay örgüsü ve bu olay örgüsüne bağlı kişiler,zaman ve mekan unsurlarının bulunmasıdır.
8-harnemede kahraman olarak eşek ve öküzün seçilmesi birbiriyle kıyaslanabilecek farklarının olmasındandır.bu farklılık etkenlerle yetinme teması ve onun etrafında gelişen olay örgüsüyle,elindekilere rıza göstermeyen eşek ve eşekten üstün olan öküzün eksiklik ve fazlalıkları üzerine kurulmuştur.
9-verilen beyitlerin ilki kahramanların halini ve ruh durumunu bilen''ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya;ikinci beyit ise kahraman ağzından yazıldığı için ''kahraman anlatıcının bakış açısı''na sahiptir.
10-anlatıcı olay örgüsünü oluşturmada ve kahramanların ruh hallerini yansıtmada etkilidir.
12-beyitlerdeki ''ılduz'' sözcüğü günümüzde yıldız şeklini almıştır.yıldız sözcüğü baht talih anlamındadır. şairde beyitte bizim acaba bahtımız talihimiz yokmudur anlamında kullanmıştır.
13-harnamede şeyhi'nin yaşadığı bir olay sembolik olarak anltılmıştır.şair döneminin mesnevi nazım şeklini kullanan şirlerin en ustasındandır.mutasavvuf olmasına karşın tasavvufi unsur kullnmamıştır.rahat ve lirik bir söyleyişi vardır.şiirlerinin nükte dolu olduğunu ''şeyhi uzatma nalevüahün nüktedandır bilür şahan-şahün''beyitiyle ifade edilmiştir.
14-şeyhi'nin sembolik anlatımı tercih etmesi hem durumnu hem de sosyal eşitlik konusunu daha rahat ve etkili,aynı zamanda edebi ve dikkat çekici bir tarzda ifade etmek istemesindendir...

sayfa 135:


1- devleti bir kişi yönetiyormuş,
ölümlü olduklarına inanıyorlarmış
Allah'a inandıkları sonuçlarına ulaşabiliriz

sayfa 136:
5- tema: aşk için herşey yapılır
6- a) ilahi bakış açısı
b) herkes kendi dininden kişiyle evlenir

TABLO:
sırasıyla yazıyorum
kerem: tiptir. iyi biri, dinamik, keremin sürekli aslıyı araması, var, var, farkında, olmaz
aslı: tiptir. iyi, güzel biri, dinamik, aslının anne ve babasıyla kaçması,
var, var, farkında, olmaz

135-136 cewapları 1-birinci cümle: halk hikayelerinin gerçekliğe bakışını ** dilini anlatan sosyal bir gerçekliği anlatır.
2.**3. cümle: dönemin dini değerlere ** kutsal kişilere nasıl bakıldğını gösterir.

2- birnci cümle:cümle hikayenin hangi zamanda anlatıldığını net bir şekilde göstermez.

3- kerem ile aslı metindeki mekanlar hikayedeki olayların mekanla birlikte değişebileceğini göstermektedir.

4- " yorgun argın dünyasından geçti öyle bir aleme göçtü ki rüya alemi mi desem mana alemi mi desem,ne desem;ak saçlı bir pir yamacına dikilip eğitti.

5- metindeki temel çatışma iyi kötü arasındadır.metnin teması aşıkların kawuşmasını hiçbir gücün engelleyemeyeceğidir.bu tema yani aşk ** aşıkların kawuşmaları türk edebiyatında çok kullanılmştır.

6-a: verilen örneklerden hareketle anlatıcının olaylar ** kahramanlarla ilgili her türlü bilgiye sahip olduğunu anlatıcı kendine göre hızlandırıp yawaşlattığını söleyebiliriz.

b: bu ifadelerden hareketle halk hikayelerinin kuşaktan kuşağa sözlü olarak aktarılmasını göstermesidir

7- iki metinde de olağanüstü olaylara yer **rilir.
* iki metinde de döneme ait özellikler tespit edilmektedir.
* iki metinde de ilahi bakış açısı kullanılmıştır.
* iki metinde sözlü bir geleneğin mahsülüdür.

8- halk hikayelerinde şiirsel ** halkın anlayacağı bir dil kullanılmıştır.

9- bu ifadeler metindeki anlamın oluşmasını sağlamaktadır.

10- her iki tipte aşkı için herşeyi göze alan gerçek aşık tipleridir.
*kerem dinamik aslı durağandır.
*hikayenin her bölümü
*kerem olumsuz aslı olumsuz
*farklıdır
*kerem ailesinin etkisi wardır
*kerem farkındadır aslı farkındadır
*hayır olamz

11- türk edebiyatı bu özelliğe sahip ilk "Dede Korkut" hikayeleridr.genellikle aşk ** dini konular işlenir.özellikle koşma şeklinde olur.

1-harname deki olay ve olay örgüsü şunlardır;
*eşeği tanıtılması
*eşeğin sahibinin onu serebest bırakması
*eşeğin otlağa gitmesi,orada otlayan öküzleri görmesi
*eşeği pir eşeğe gitmesi
*eşeğin buğday tarlasına gitmesi
*tarla sahibinin eşeği görmesi
*eşeğin pir eşekle karşılaşması


2-harnamede belirli bir zaman ve mekan ifadesi yoktur.Mesevide ''birgün'' şeklinde bir zaman ve ''otlak buğday tarlası'' şeklinde de mekan ifadeleri vardır.bu durumda mesnevideki zamanın ve mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir
3-harnamedeki kahraman eşek,eşek sahibi,pir eşek ve tarla sahibidir.bu kahraman ve bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle ilişkilidir.şair yaşadığı olaylarla ilişkilendirilirse,kendisi yerine eşeği hükümdaryerine eşeğin sahibini,pir eşeği mürşidi,tarla sahibini ise köylüler veya eşkiyalar için sembol olarak kullanmıştır.
4-harnamedeki temel çatışma ''adalet-adaletsizlik''çatışmasıdır.metnin teması ise''elindeki ile yetinmek''tir.
5-metindeki tema ve tema etrafında şekillenen olaylar,sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yerinme,onlara rıza gösterme,daha fazlasını elde etmekiçin birtakım yollara sapma ilkeleriyle örtüşmektedir.
6-mesnevi nazım şeklinin özellikleri şunlardır:
*nazım birimi beyittir
*aruz ölçüsü kullanılır.aruzu kısa kalıpları kullaılır.
*her beyit kendi arasında kafiyelidir
*sembolik tarzda yazılır
*olay örgüsü,kişiler,zaman, ve mekan unsurlaı bulunur.
7-harnamenin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eserde,şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnevinin şiirle benzer yönleri,ritim,ahenk ve yapı unsurlarıdır.mesnevinin şiirden farklı yönleri ise olay örgüsü ve bu olay örgüsüne bağlı kişiler,zaman ve mekan unsurlarının bulunmasıdır.
8-harnemede kahraman olarak eşek ve öküzün seçilmesi birbiriyle kıyaslanabilecek farklarının olmasındandır.bu farklılık etkenlerle yetinme teması ve onun etrafında gelişen olay örgüsüyle,elindekilere rıza göstermeyen eşek ve eşekten üstün olan öküzün eksiklik ve fazlalıkları üzerine kurulmuştur.
9-verilen beyitlerin ilki kahramanların halini ve ruh durumunu bilen''ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya;ikinci beyit ise kahraman ağzından yazıldığı için ''kahraman anlatıcının bakış açısı''na sahiptir.
10-anlatıcı olay örgüsünü oluşturmada ve kahramanların ruh hallerini yansıtmada etkilidir.
12-beyitlerdeki ''ılduz'' sözcüğü günümüzde yıldız şeklini almıştır.yıldız sözcüğü baht talih anlamındadır. şairde beyitte bizim acaba bahtımız talihimiz yokmudur anlamında kullanmıştır.
13-harnamede şeyhi'nin yaşadığı bir olay sembolik olarak anltılmıştır.şair döneminin mesnevi nazım şeklini kullanan şirlerin en ustasındandır.mutasavvuf olmasına karşın tasavvufi unsur kullnmamıştır.rahat ve lirik bir söyleyişi vardır.şiirlerinin nükte dolu olduğunu ''şeyhi uzatma nalevüahün nüktedandır bilür şahan-şahün''beyitiyle ifade edilmiştir.
14-şeyhi'nin sembolik anlatımı tercih etmesi hem durumnu hem de sosyal eşitlik konusunu daha rahat ve etkili,aynı zamanda edebi ve dikkat çekici bir tarzda ifade etmek istemesindendir...

140 cewaplar


1- harname deki olaylar ** olay örgüsü şunlardır:
*eşeğin tanıtılması
*eşeğin sahibinin onu serbest bırakması
*eşeğin pir eşeğe gitmesi

2- harname de belirli bir zaman ** mekan ifadesi yoktur.mesnewi de birgün şeklinde bir zaman ** otlak buğday tarlası şeklinde de mekan ifadeleri wardır.bu durum mesnewideki zamanın ** mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir.

3- harname deki kahramanlar eşek eşeğin sahibi pir eşek ** tarla sahibidir.bu kahramanlar ** bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle değil kurmaca gerçeklikle ilişkilidir.

4- harname deki temel çatışma adale-adaletsizlik çatışmasıdır.metnin teması ise elindekilerle yetnmektir

5- metindeki tema ** tema etrafında şekllenen olaylar sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yetinme onlara rıza gönderme daha fazlasını elde etmek için birtakım yollara sapmama ilkeleriyle örtüşmektedir.

6- harname nin ritmi aruz ölçüsüyle sağlamıştır.metin aruzun feilatünmefailün kalıbıyla yazılmıştır.nazım birimi beyit olan harname nin her beyti kendi arasında kafiyelidir.

7- harname nin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eser şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnewinin şiirle benzer yönleri ritim ahenk ** söyleşi yapı unsurlarıdır.

8- harname de kahraman olarak eşek ** öküzün seçlmesi birbirleriyle kıyaslanabilecek farklılıklarının olmasıdır.bu farklılık elindekilerle yetinme teması ** onun etrafında gelişen olay örgüsüyle elindekilere rıza göstermeyen eşek ** eşekten üstün olan öküzün eksiklik ** fazlalıkları üzerine kurulmuştur.

9- **rilen beyitlerden ilki kahramanların halini ** ruh duumunu bilen ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya ikinci beyit ise kahramanın ağzından yazıldığı için kahraman anlatıcının bakış açısına sahiptir.

sayfa 146:
sırasıyla yazıyorum

köy hocası: karakterdir. iyi, yardımsever, çalışkan dinamik yakalamaya çalışması olumsuz var var farkında olabilir

sığırtmaç: karakterdir. ürkek, meraklı, yabani
dinamik
kaçmaya çalışması
olumsuz
var
var
farkında
olabilir


SAYFA 152-153-154-155-156-157-158-159-160-161-162-166 CEVAPLAR HAZIRLIK
1-
bilmiyom valla??
2-bütünüyle yazıya aktaramayız çünkü bazı olayları seyircinin bizzat kendisi görmesi gerekmekterdir bunun için bütünüyle aktaramayız.örneğin bir filmi izleyip eğer birde kitabı varsa onuda okuduğumuzda aralarında bazı sahnelerin olmadığını bazı yerlerin farklı olduğunu görebiliriz.

Sayfa 156,157,158

ELEKTRA

-Trajedidir.

Trajedinin Özellikleri

-Konularını tarihten ya da mitolojiden alır.Eskİ Yunan ve Latin tarihi
-Kişiler soylu kimseler olur.(kral,kraliçe,vs..)
-Baştan sona ciddi bir hava içinde geçer
-Trajediler mazmundur.
-Trajediler aynı mekanda geçer yaşanalar 24 saat içinde anlatılır.
-Üç birlik kuralı uygulanır.(olay,yer,zaman akla gelir.)
-Vurma,kırma ,öldürme gibi olaylara seyircinin gözü önünde yer verilmez.Bunlar dışarıda gerçekleştirilir sahne haberi ulaşır.
-Diyalog vekorudan oluşur.
-Koro kadınlar ve ihtiyarlardan oluşur.
-Erdem ve ahlak önemlidir.
-Beş bölümden oluşur.Perde yoktur.Kesintisiz oynanır.Perdenin yerini koro tutar.

CİMRİ

-Komedidir.

Komedinin Özellikleri

-Konularını çağdaş toplumdan ve günlük hayattan alır.
-Argo kelimeler kullanılabilir.
-Vurma,yaralanma gibi olaylara sahnede yer verilir.
-Diyalog ve koro bölümlerinden oluşur.
-Mazmundur.
-Kesintisiz oynanır.
-Üç birlik kuralı uygulanır.
-Beş bölümden oluşur.


Trajedi ve komedinin ortak yönleri

-Mazmundur.
-Kesintisiz oynanır.
-Üç birlik kuralı uygulanır.
-Beş bölümden oluşur.

Trajedi ve komedinin farklı yönleri

-Komedide vurma kırma gibi olaylar sahne içinde canlandırılır.
-Trajedide canlandırılmaz.

HAMLET

-Dramdır.

Dramın Özellikleri

-Konularını günlük hayattan alır.
-Oyunda acıklı ve gülünç olaylar bir arada verilir.
-Nazım ya da nesir biçimde yazılır.
-Kahramanlar her tabakadan seçilebilir.
-Üç birlik kuralına uyma zorumluluğu yoktur.
-Perde sınırlaması yoktur yazarın isteğine bağlıdır.


*BAZI TİYOTRO TERİMLERİ
****SAHNE:Oyunun oynandığı yere verilen isim
****AKTÖR:Erkek oyuncu
****AKTRİST:Bayan oyuncu
****DUBLÖR:Tehlikeli sahnelerde gerçek oyuncunun yerine bir başkasının rolü oynaması
****DEKOR:Sahnenin konuya uygun düzenlenmesi
****KOSTÜM:Oyuncuların rollerine uygun giyinmesi
****AKSESUAR:Oyuncuların tiyatro boyunca kullandıkları eşyalar
****Efekt:konuya uygun verilen ses
****Suflör:Sahne arkasından oyuncular rollerini unuttukları zaman rollerini fısıldayan kişi
****Kulis:Sahne arkasında oyuncuların hazırlandığı yer

sayfa 154


1)Halk edebiyatıdır
2)ilgisi vardır.bulunduğu toplumdan etkilenir
3)çok karışıktı yapamadım


ÖLÇME DEĞERLENDİRME


1)d d
2)kahraman
3)a
4)e

SAYFA:166 Cevaplar

1-harname deki olay ve olay örgüsü şunlardır;
*eşeği tanıtılması
*eşeğin sahibinin onu serebest bırakması
*eşeğin otlağa gitmesi,orada otlayan öküzleri görmesi
*eşeği pir eşeğe gitmesi
*eşeğin buğday tarlasına gitmesi
*tarla sahibinin eşeği görmesi
*eşeğin pir eşekle karşılaşması
2-harnamede belirli bir zaman ve mekan ifadesi yoktur.Mesevide ''birgün'' şeklinde bir zaman ve ''otlak buğday tarlası'' şeklinde de mekan ifadeleri vardır.bu durumda mesnevideki zamanın ve mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir
3-harnamedeki kahraman eşek,eşek sahibi,pir eşek ve tarla sahibidir.bu kahraman ve bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle ilişkilidir.şair yaşadığı olaylarla ilişkilendirilirse,kendisi yerine eşeği hükümdaryerine eşeğin sahibini,pir eşeği mürşidi,tarla sahibini ise köylüler veya eşkiyalar için sembol olarak kullanmıştır.
4-harnamedeki temel çatışma ''adalet-adaletsizlik''çatışmasıdır.metnin teması ise''elindeki ile yetinmek''tir.
5-metindeki tema ve tema etrafında şekillenen olaylar,sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yerinme,onlara rıza gösterme,daha fazlasını elde etmekiçin birtakım yollara sapma ilkeleriyle örtüşmektedir.
6-mesnevi nazım şeklinin özellikleri şunlardır:
*nazım birimi beyittir
*aruz ölçüsü kullanılır.aruzu kısa kalıpları kullaılır.
*her beyit kendi arasında kafiyelidir
*sembolik tarzda yazılır
*olay örgüsü,kişiler,zaman, ve mekan unsurlaı bulunur.
7-harnamenin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eserde,şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnevinin şiirle benzer yönleri,ritim,ahenk ve yapı unsurlarıdır.mesnevinin şiirden farklı yönleri ise olay örgüsü ve bu olay örgüsüne bağlı kişiler,zaman ve mekan unsurlarının bulunmasıdır.
8-harnemede kahraman olarak eşek ve öküzün seçilmesi birbiriyle kıyaslanabilecek farklarının olmasındandır.bu farklılık etkenlerle yetinme teması ve onun etrafında gelişen olay örgüsüyle,elindekilere rıza göstermeyen eşek ve eşekten üstün olan öküzün eksiklik ve fazlalıkları üzerine kurulmuştur.
9-verilen beyitlerin ilki kahramanların halini ve ruh durumunu bilen''ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya;ikinci beyit ise kahraman ağzından yazıldığı için ''kahraman anlatıcının bakış açısı''na sahiptir.
10-anlatıcı olay örgüsünü oluşturmada ve kahramanların ruh hallerini yansıtmada etkilidir.
12-beyitlerdeki ''ılduz'' sözcüğü günümüzde yıldız şeklini almıştır.yıldız sözcüğü baht talih anlamındadır. şairde beyitte bizim acaba bahtımız talihimiz yokmudur anlamında kullanmıştır.
13-harnamede şeyhi'nin yaşadığı bir olay sembolik olarak anltılmıştır.şair döneminin mesnevi nazım şeklini kullanan şirlerin en ustasındandır.mutasavvuf olmasına karşın tasavvufi unsur kullnmamıştır.rahat ve lirik bir söyleyişi vardır.şiirlerinin nükte dolu olduğunu ''şeyhi uzatma nalevüahün nüktedandır bilür şahan-şahün''beyitiyle ifade edilmiştir.
14-şeyhi'nin sembolik anlatımı tercih etmesi hem durumnu hem de sosyal eşitlik konusunu daha rahat ve etkili,aynı zamanda edebi ve dikkat çekici bir tarzda ifade etmek istemesindendir...

sayfa 163 deki ölçme ve degerlendirme sorularının cevapları: 1 d.2y. 2.soru:karagöz,orta oyunu,meddah,köy seyirlik oyunu.3.soru: e4.soru:ilkiyle=trajedi,ikincisiyle=dram,üçüncüsüy le=komedi


ben yaptım 166 yı tabloyu sölüyorum...

karagöz tipcahil,.....hacivat tipbilgili
ikiside dinamiktir...
olumsuz...
sosyal ve toplumsal yapımızdan farkları var...
birbirleri üzerinde etkileri var
karagöz farkında değil,...hacivat farkında
evet olabilir....

5.soru...
temel çatışma...cahil okumuş çatışmasıdır,tema...yanlış anlama
6.soru...
sade dil ve halk söylemleri vardır...
7.soru...
ifadelerde yanlış anlaşılma var...metnin temasıda yanlış anlaşılmadır...
8.soru..
doğaçlama ve karşılıklı konuşmalardan meydana gelmiştir...bu nedenle yazarı yoktur...geleneksel türk tiyatroları anonimdir...sözlü edebiyat ürünleridir...
9.soru...
bellli sözlerle başlar,gölge oyunudur...halk söylemleri vardır...yanlış anlaşılmayla birlikte izleyenleri güldürme amaçlıdır...


umarım bunlar sana yardımcı olur...

SAYFA 170-171-172-173-176-177 CEVAPLAR SAYFA 170 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:
1-Y, D
2-trajedi
3-B
4-A

SAYFA 171:
5- cahil ve okumuş insan arasındaki çatışma anlatılıyor.

SAYFA 172


3.ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:
1-Y, D
2-D, D
3- 1.boşluk: geleneksel 2.boşluk:modern
4-masal
5-ilahi
6-D
7-A
8-C
9-B

SAYFA 173:
10-D
11-BULMACANIN CEVAPLARI
1-tiyatro
2-ileti
3-sahne
4-zaman
5-çatışma
6-anlatıcı
7-mekan
8-kurgu
9-karakter
10-tip
11-olay
12-bakışaçısı

SAYFA 181-182-184-185-188-189-191-192-193-194-195 CEVAPLAR


1- aynı anda düşünceden hareketle birden fazla öğretici metin yazılamaz :yanlış
öğretici metinler genellikle güncel araştırmaları ve sorunları işler: doğru
2- parçanın ana düşüncesi: Türk dilinin en güzel şekilde kullanılmasıdır..
184 fil dişinden kule adlı parçanın ana düşüncesinin sorulduğu sorunun cevabı: her sanatçı yaşadığı ülkesi ve çevresi ne şartlarda olursa olsun fikirlerini açıkca söylemelidirler.


biz böyle yatık umarım yardımcı olur..

SAYFA:188-189-191-192-193-194-195 Cevaplar ölçme değerlendirme soruları

1::ilk yanlış sonraki doğru
2:: A
3:: E
4:: her öğretici metinlerdeki ortak yönler;bilgi vermesi, okuyucuyu düşündürür, ikna eder, yönlendirir, fikirlerimizin değişmesini farklı açılardan bakmamızı sağlar ve hepsi insanı anlatır....

184 ve 185 sayfa 184ve 185.sayfa

1.soru :sanat ve sanatçının hür olması
2.soru soyut bir kavram ifade etmektedir
anadüşünce:sanat ve sanatçıya baskıların olduğu
4.soru
gelir.yazarın duygu ve düşünceleri farklılık gösterir.
anlama yorumlama
1.soru amacı olduğu için bir yazıyla aktarma gereği duyar

ölçme değerlendirme
d
d
boşluk:yunus emrenin türk dilini en güzel şekilde kullanması
3.soru:d
4.soru:metnin okuyucuya aktarmak istediğii ileti düşünce bildiri

SAYFA 192 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:
1.Y D
2.A
3.E
4.bilgi verir, farklı açıdan bakmamızı sağlar,okuyucuyu düşündürür...

Konu: Bayragımız
1-) Bu metin ülkenin işgale ugradıgı bir zamanda kurtulus savası yıllarında yazılmıstır.KazanıLan zaferleri anLatmaktadır.Ülknenin sanlı tarihine ısık tutar.
2-) Bayragımız metni yazıldıgı donemin vatan,milliyet,hürriyet vb. konuları işlemistir.Hem duygu hemde düsünceler verilmis hende tarihi ve kültürü yansıtmıstıR.
Bayragımız ögretici metin gelenegine baglıdıR.

195
ÖLÇME DEĞERLENDİRME:

1: D Y
2: zaman mekan
3:mektup

188İN CEVAPLARI
1:bir kavramı açıklamak
2:soyut olduğu için anlaşılması çok zor edebiyatla ilgilenenlere daha çok hitap ediyoR.
3labilir.farklı anlşatım biçimleri oluşabilir
5:cvapları kitabın arkasındaki sözlük kısmında var bi gezi yok.gezi:gezilen yerlerin anlatılması
6:felsefi metin
7.günlük gözlemlere yer verilmiş
anlama yorumlama
1:kişiden kişiy egöre değişir
4:anlatım türü ve konusunu belirler
ölçme değerlendirme
1:1y 2d
2:c
3:deneme
4:türü mektuptur.benzetmeler vardır

ölçme değerlendirme
1:1y
2d
2:c
3:deneme
4:türü mektuptur.benzetmeler vardır

189 ölçme değerlendirme soruları:

1- ikiside doğru

2-c

sayfa 190 da= 3.soru: söyleyişi(sohbet)

4-anlaşılır bir biçimde yazılmıştır.günümüz Türkçesiyle

S.181-182
1,bilgi vermek tanıtmak
2,ıtrı hakkında bilgi sahibi olmak isteyen herkesi
3,olur çünkü haytı kişiliğinede etki eder
4,verilen bilgi eksik olur.metin içinde belirli bir anlam vardır
5,4 birim
6, bilgi vermek tanıtmak yaşantısı,kişiliği,şahsiyeti

ÖLÇME DEĞERLENDİRME

1,tanıtmak
2,b
3,b ve e
4,d
5,bilgi vermek tanıtmak


SAYFA 202-204-215 CEVAPLAR 202. sayfanın hazırlık soruları;
1)
yaşadığımız ilin tarihi özellikleri,nüfusu,coğrafi özelliklerini konu alan bir metin yazarak bu özelliklere dikkat ederiz
2)bu soruda bir yazarın veya santçının özelliklerin istiyor ben Ahmet Hamdi Tanpınar'ı örnek verdim ve ve bir metin yazarken dikkat edeceğimiz özellikler yaşadığı zaman,edebiyata katkıları,çevresi zihniyeti,öğrenim hayatı dikkate alınır


sayfa 204
1-)Bu metinde dönemin zihniyeti olarak insanların teknolojik gelişmelrden dolayı geceleri çalışmak zorunda olduğunu bazılarının ise sadece gündüzlerin çalıştığını anlayabiliriz.Ayrıca kıtalar arası uçuşlarında olduğu bu metinden anlaşılır.
2-)Bu metinin yazılış ama bilgi vermek ve yönlerdirmektir. Hedef kitleside uyku sorunu olanlar olabilir
3-)4 birim vardır işte yazdırmayın onların hepisi metinde adları yazıyo
4-)Bu metinin ana düşüncesi uykunun sosyal hayatımızdaki yeri ve önemidir.Yazıldığı dönemle ilişkiside işte o dönemde bazı insanlırın gece çalışmak zorunda olduğundan bazı psikolojik felan filan bozukluklar geçirmesi işte ilişkisi böyle
5-)Burda metin dilin göndergesel işleviyle kullanılmıştır. göndergesel işlev:bilgi vermek için olan vardıya hani işte o.
6-)Metinin konusunu, dil ve anlatımını etkileyen en önemli unsurlardan birisi hitap ettiği hedef kitlesidir. Metinin dili hitap ettiği hedef kitlesine göre farkılılık gösterir.Örneğin bu metinde hedef kitle biz yani cocuklar ya da normal sıradan bir insan değildir. Çünkü burada bazı bilinmeyen kelimeler vardır. Yani terimler vardır sirkadiyen nörötik kortizol senkronizatör vb. yani bunun hedef kitlesi bu sözleri bilen bu sözler hakkında az çok bilgi sahibi olan kişilerdir. eğer hedef kitle biz olsaydık bu kelimerin anlmı bir parantez içinde verilir ya da uzun uzun anlatılırdı.
7-)Bu metin bilimsel metindir makaledir. Makale diyince sadece gazete çevresinde gelişen edebi metinlerdeki makale gelmesin aklınıza bizim hoca böyle dedi ben onun yalancısıyım
8-)???????
9-)Bu bir makaledir nerdenmi anlıyoruz?
çünkü ispatlama var sonra hiç bir öznel yargılara yer verilmemiş.

Sayfa 215

1. günlük
2. röpörtaj
3.
4.tarihi
5.bilimsel
6.makale
7.
8.fıkra
9.mizah
10.hatıra
11.deneme
12.mektup
13.eleştiri
14.geziyazısı

Bilgiler http://netteders.blogspot.com/ sitesinden alınmış admin tarafından düzenlenmiştir.

Şifalı Bitkiler Netoku'da.. | Önemli Açıklama !

Merhabalar ;

» Sitemiz açılalı yaklaşık 1.5 ay oldu. Bu süre içerisinde çeşitli konulara yönelmeyi düşündüm, ve en son ilk değişikliğin Şifalı Bitkiler olmasına karar verdim.

» Bu konu ile ilgili olarak önemli bir noktaya değinmekten kendimi alıkoyamıyorum.Bunun öncelikli olarak doktora gidip yapmamız gerekenleri öğrenmemiz olduğunu düşünüyorum. Çünkü biz bu bilgileri çeşitli kaynaklardan derleyip önünüze sunuyoruz. Lütfen bu tavsiyemizi göz önünde bulundurunuz..

29 Aralık 2009 Salı

Laptoplar Tarihe Karışacak



Merhaba ziyaretçiler...Sizlere Apple 'ın yeni üretmiş olduğu bilgisayarı sunacağım.
Apple şirketi çıkardığı İPod ve İPhone ları çıkararak kendini kanıtladı ve şuanda da laptop piyasasını alt üst edecek bir buluşu piyasa sunmayı hazırlıyor.
Sunacağı bilgisayar sadece ekranı olup dokunmatik olarak işlem yapıla bilecek.İngilizcede yazı tahtası anlamına gelen slate kelimesinden esinlenerek İSlate yi piyasaya sürecektir.Bu buluşta klavye sanal olarak ekran da belirecek ve fareye gerek kalmayacak.Fiyatları ise 500 ile 1000 dolar arasında değişecek.Tam açıklama 26 Ocakta yapılacak.




Özellikler: 
  • 12 inç , 9,6 inç ,7 inç 
  • Wİ-Fİ ve 3G
  • Normal laptoplara karşı 5 saat daha fazla çalışacak
  • Ağırlığı 1 kilo
  • 64 GB hard disk
Apple,İSlate,Apple İSlate,

Yeni Asgari Ücret Zamı, 2010 Yılı Asgari Ücreti,

Merhabalar;

» 2010 yılına girmemize son 2 gün kala Asgari Ücret Tespit Komisyonu 2010 yılı asgari ücretini açıkladı.

» 2010 yılında uygulanacak olan asgari ücret 16 yaşını doldurmuş işçiler için brüt 729, TL net 577 TL olarak açıklandı. Bu rakam ile geçen seneye göre %5.2 artış oldu.

» Asgari ücret, ikinci altı ay için de brüt 760, net 597.5 lira olarak açıklandı.




Asgari Ücret, 2010 yılı asgari ücreti, ne kadar, asgari fiyat, yeni asgari ücret,

28 Aralık 2009 Pazartesi

Sagopa Kajmer - Kargaların Kargaşası Videoklip Dinle, Şarkı Sözleri,

Merhabalar..

Sagopa Kajmer yine müthiş bir şarkı ile geldi. 2009 yılı albümünün sevilen parçası olan Kargaların Kargaşası adlı şarkısını oldukça beğendim ve paylaşayım dedim. Buyrun şarkı sözleri ve videoklip.. İyi Seyirler, İyi Eğlenceler..





Sagopa Kajmer - Kargaların Kargaşası Şarkı Sözleri / 2009
Verse 1

İlerde bir kaç yol var belirgin değil
İlerle durmak ayak yorar beklemek çözüm değil
Aklımdaki mezar bir kişilik değil
Ve sen suçlu değilsin duygular kendini öldürür.
Saçmalar dilin söver ve eşyalarını yıkar
Kursak hevesle dolar
Kargalar çığlıkları basar
Huzurum kendini kasar
Karmaşık anlamsızlıklar ardışık yanılmalar
Sürekli uykuya yumulmalar hayatın içinden bu yansımalar
Büyük bir göç var ordan oraya kalbimden uzağa
Emin yerlerden tuzağa aydınlık patikalardan derin karanlık ormana
Bigün neden yok sormana gerçekler katılır içi yalan dolmuş harmana
Köleler yürür içinde zincirlerden ayaklar
Mezar taşları gibi benzer insan insana
Konuşmak istersinde susar bülbüller boğazında
Tam dokunmak istediğinde o yıldız kayar ufkunda
Ama umudun gittiği seferden dönecektir yakında
Onu her an beklemek inanki bal tadında
Bu kuş konacak elbet bir gün bir dostun yurduna
Kalp evinin anahtarlığını koyma düşmanın avcuna
Ellerimi siper ettim gözlerim artık göremezlerim
Görünmekten aciz olanlardan artık habersizim

Nakarat

Beklentilerimi kavşağında durmuş bekliyorum
Yığınla insan beni biliyor ben onları bilmiyorum
Ürkütüyor beni şu kargaların kargaşası
Bana mı kaldı ayakları yoldan kaymışların tasası

Verse 2

Zihnimi kuşatan ölü fikirleri yesinler akbabalar
Öldürdüğüm insanların ve yıktığım binaların tek sorumlusu benim
Ben benden firar ettim başka bende yerleştim
Sen salağa aşık oldun kevaşeye meğil ettin
En uzun filmdin hayatın..
İster korku ister komedi ister dram ister trajedi
Yönet filmini hade Baybeeee !
Kıskanç dalgaların kumları alıp götürdüğü gibi
Ölümde cana varacak görünecek varlığın dibi
Yuvalarından oyar gözlerimi senin ellerin
Ben göremedikçe iter o yana bu yana beni senin ellerin
Korkunç bir ıssızlıkla ben anlamıştım korkmayı
En güçsüz anımda denedim tek doğru yolu bulmayı
Ay benim dostumdu gece benim örtümdü
İlerisi meçhuldü ama kurtulmak güçlü dürtümdü
Taşlandığım paralar tenime sertçe sürtündü
Düştüm kalktım boğulup battım çıktım nihayet kara göründü.
Bölüm bölüm bitiyor etaplar ama yarış sürüyor
Ben def ettikçe alçak virüsler ürüyor
Ben doğrumu deştikçe onlar komikmiş gibi gülüyor
Bilmiyorlar aslında onlar karşımda yavaşça ölüyor
Sago herşeyi çok net görüyor

Nakarat

Beklentilerimi kavşağında durmuş bekliyorum
Yığınla insan beni biliyor ben onları bilmiyorum
Ürkütüyor beni şu kar dağların kargaşası
Bana mı kaldı ayakları yoldan kaymışların tasası


Sagopa Kajmer - Kargaların Kargaşası VideoKlip Dinle Mp3 / 2009

Yayinlanan Dizi , Film , Dizi Fragmanlari , Sinema , Video ve Video Klipleri Sitemizde Barindirilmamaktadir. Sitemizde Sadece Youtube, Dailymotion, Sevenload Gibi Video Sitelerinde Alınan Embed Kodlarıyla Yayınlanmaktadır.

Şebnem Ferah - İstiklal Caddesi Kadar Şarkı Sözü, Videoklip İzle, Dinle,

Merhabalar ;

Şebnem Ferah herkes bilir ki Rock müziğin en'lerinden. Şebnem Ferah'a hiç ilgi duymasam da bu şarkısı gerçekten ilgimi çekti. 2009 Yılı albümünde yer alan İstiklal Caddesi Kadar şarkısı büyük ilgi odağı olur diye düşünüyorum. Ve sizi şarkının sözleri ve videoklip çalışmasıyla bırakıyorum.



Şebnem Ferah - İstiklal Caddesi Kadar Şarkı Sözleri / 2009

Alnımdan akan ter sana hiç değmedi
Gözümden damlayan yaş, denizi bulmadı
Bir sokak gördüm rüyalarımda gecelerce
Hiç sana çıkmadı
Sadece yarım saat tutuştuk elele
O saat durmadı
Düşünüyorum ne kadar sevmiş olabilirim
Düşünüyorum…
Sen, ben, gece bir yol
başka birşey yok elimde, hafızamda
Düşünüyorum ne kadar yer etmiş olabilir
İstiklal Caddesi kadar
İstiklal Caddesi kadar
Anları birer birer topladım sakladım
Tarihin ortasında gelecek aradım

Hücreme girdin dokundun hücrelerime
Buluttun damladın
Cümleler kaçtı dağıldı dört bir tarafa
Sadece noktayım.
Düşünüyorum ne kadar sevmiş olabilirim
Düşünüyorum…
Sen, ben, gece ve bir yol
başka birşey yok elimde hafızamda
Düşünüyorum ne kadar yer etmiş olabilir
İstiklal Caddesi kadar
İstiklal Caddesi kadar


Şebnem Ferah - İstiklal Caddesi Kadar VideoKlip Dinle / 2009


Yayinlanan Dizi , Film , Dizi Fragmanlari , Sinema , Video ve Video Klipleri Sitemizde Barindirilmamaktadir. Sitemizde Sadece Youtube, Dailymotion, Sevenload Gibi Video Sitelerinde Alınan Embed Kodlarıyla Yayınlanmaktadır.

Şebnem Ferah, İstiklal Caddesi Kadar Şarkı Sözleri, Videoklip, Kral TV, Dinle, İndirmeden Dinle, Ücretsiz Dinle, Yeni Şarkısı 2009 HQ Dinle, Mp3 Dinle

75 Dolar'a Laptop,75$'a Bilgisayar

Merhaba ziyaretçilerimiz...Yeni ürün olan  XO-3 tablet bilgisayar 75 dolardan satışa sunulacak  bir iPhone’un yarısı kalınlığında ve A4 kağıdı büyüklüğünde tasarlanmış olup yarım watt elektrikle çalışacak bu laptop ABD’deki Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) tasarımcıları tarafından geliştirilen XO-3, ince hafif ve bir A4 kağıdı boyutundadır.Tamamen dokunmatik olarak tasarlanan ve katlanabilen bilgisayarda klavyesi  bile sanaldı.
Tablet PC’nin dayanıklı, tamamen plastikten, su geçirmez, bir iPhone’nun yarısı kalınlığında, 800 Mhz işlemcili olacağını ve yarım watt elektrikle çalışacağını öne sürüyor. Ürünün fiyatı ise 75 dolar olarak hesaplanıyor. Cihazda bir web kamera ve taşımak için de bir köşe halkası bulunuyor.


75 Dolar'a Laptop,75 Dolaralık Bilgisayar,A4 Büyüklüğün de Bilgisayar,Tablet Bilgisyar

27 Aralık 2009 Pazar

Volkswagen Scirocco Resimleri, Fiyat Listesi, Özellikleri,

Merhaba Otomobilseverler :)

Bugün Volkswagen firmasının 2009 yılında piyasalara sürdüğü aracının resimlerini, fiyat listesi ve özelliklerinden bahsedeceğim.

Volkswagen firması Golf, Passat Jetta gibi araçlarıyla oldukça tepki ve ilgi oldağı oldu. Araçlarını gerçekten beğendiğim Volkswagen firması şimdi ise tamamen yeni bir üretim olan Scirocco'yu tasarladı. Oldukça şık ve lüks bir tasarıma sahip.Aracın biraz da donanım özelliklerinden bahsedelim.

Donanım Özellikleri :

6 lı CD Değiştirici, Alüminyum Spor Pedallar, Çok Fonksiyonlu Deri Direksiyon, Yükseklik Ayarlı Spor Ön Koltuklar, Park Sensörü, Yol Bilgisayarı, Elektronik Difransiyel Kilidi gibi daha birçok özellik bu araçta toplandı.

Fiyat Listesi :

Scriocco 1.4 TSI 122 HP Man -- Sportline -- 26.200 EUR + 704 TL**
Scriocco 1.4 TSI 160 HP Man -- Sportline -- 28.000 EUR + 704 TL**
Scriocco 1.4 TSI 122 HP Tiptr. DSG -- Sportline -- 29.900 EUR + 704 TL**
Scriocco 2.0 FSI 200 HP Tiptr. DSG -- Sportline -- 41.000 EUR + 1.258 TL**

Yukarıda Gösterilen Fiyat Listesi 14 Aralık 2009 Tarihi İtibarı İle Geçerli Olan 2010 Model Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyat Listesidir. KUR 1 Euro=2,04 TL (www.vw.com.tr)

Volkswagen Scirocco Resimleri ( Yüksek Çözünürlük HQ )

Resimleri Orjinal Boyutta Görüntülemek İsterseniz Üstüne Tıklayınız.







Volkswagen Scirocco Resimleri, Fotoğrafları, Fotoları, Fiyat Listesi, Fiatı, Özellikleri, Donanım, Teknik, Hakkında Bilgi, HQ Resimleri, vw, voswogen scirocco

Sibel Mirkelam - Otomobil Şarkı Sözleri, Videoklip İzle, Dinle,

Merhaba ziyaretçilerimiz

Sibel Mirkelam'ın 2009 yılında yaptığı albümünden Otomobil adlı parçasının şarkı sözlerini ve videoklip çalışmasını paylaşacağım. Hareketli bir şarkı olmuş.Şimdi sizleri klip ile başbaşa bırakayım.

Sibel Mirkelam - Otomobil Şarkı Sözleri / 2009


Bak kendine aynaya bak
Doğruyu yanlışı söyle
İtiritaf et şöyle bir silkele

İyisi mi kal taş ağırdır yerinde
Elinden geleni yaptın aşk doğrulsun diye
Sen zaten oldun olası başına buyruk
Sakın gelme yol bitti durduk

Üstüme gelme otomobilinle
Beni ezme kendi şeridinde
Sen kuralsız sen yasaksız düşersin yollara

Kaç günlük yaşıyoruz aşkı söyle
Yok mu bunun haftası ayları
Görmezden geliyoruz gerçeği böyle
İlan-ı aşk filmlerde

Üstüme gelme otomobilinle
Beni ezme kendi şeridinde
Sen kuralsız sen yasaksız düşersin yollara

Sibel Mirkelam - Otomobil VideoKlip Çalışması / 2009 HQ





Yayinlanan Dizi , Film , Dizi Fragmanlari , Sinema , Video ve Video Klipleri Sitemizde Barindirilmamaktadir. Sitemizde Sadece Youtube, Dailymotion, Sevenload Gibi Video Sitelerinde Alınan Embed Kodlarıyla Yayınlanmaktadır.

Sibel Mirkelam, Otomobil Şarkı Sözleri, Videoklip çalışması, Kral TV video izle, Sibel Mirkelam Otomobil Şarkısı Dinle, İzle, İndirmeden Dinle, Ücretsiz Dinle, Full İzle, HD izle, HQ izle, Kesintisiz İzle, Sibel Mirkelam Şarkısı Mp3 İzle, Dinle,

Ziyaretçi Defteri

Merhaba ziyaretçilerimiz,

Ziyaretçi Defteri açılmıştır. Bu bölüm ile site hakkında yorum ve düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz. Site ile ilgili yorumlarınızı aşağıda bulunan yorum kutusuna yazabilirsiniz. İyi Günler.

26 Aralık 2009 Cumartesi

Opel Insıgnıa Resimleri, Özellikleri,

Merhaba ziyaretçilerimiz,

» Opel firmasının yeni üretimi olan Insıgnıa gerçekten hoş bir tasarıma sahip. Yolda Opel Insıgnıa modelinden bir çok kez karşılaştım.Aracın kendine göre çok farklı bir havası var. Araba fabrika çıkışından sanki bodykit uygulanmış bir hali var.

» Biraz da aracın donanım özelliklerinden bahsedeyim. Opel Insıgnıa da sürüşe duyarlı ön far,Ergonomik Spor Koltuklar, Infinity Ses Sistemi, Navigasyon Bluetooth, FlexRide Şasi Sistemi gibi özellikler bu araçta toplandı.

Resimleri Orjinal Boyutta Görüntülemek İçin Üstüne Tıklayınız

OPEL INSIGNIA RESİMLERİ








Opel Insıgnıa Resimleri, Fotoğrafları, HD, HQ, hq resimler, fotogaleri, fotoları, özellikleri, teknik, donanım, hakkında bilgi

25 Aralık 2009 Cuma

Kutsal Damacana 2 Fragmanı, Oyuncuları ,

Merhaba ziyaretçilerimiz...Sizlere Kutsal damacana 2 sunmak istiyorum .Umarım beğenirsiniz.Bildiğiniz gibi ilk filminde güzel bir iş çıkaran Şafak Sezer bu filmin ikincisini de çekti.Daha sinemaya ne zaman çıkacağı belli olmayan film fragmanıyla büyük ilgi görüyor.

Oyuncular:Şafak Sezer,Aydemir Akbaş,Ali Sürmeli,Mustafa Üstündağ,Bülent Şakrak
Yönetmen:Korhan Bozkurt,Atıl İnaç




Kutsal Damacana 2 Film Fragmanı

Kutsal Damacana 2 İzle,Kutsal Damacana 2 Fragmanı,Kutsal Damacana İtmen

Dabbe 2 Filmi İle İlgili Düşüncelerim,


Merhaba ziyaretçilerimiz,

» Bugün 25 Aralık 2009 Dabbe 2 filminin vizyona girdiği tarih. Herkes gibi ben de bu filme gittim demek isterdim ama sinema salonunda sadece 6 kişiydik. Ben, arkadaşım ve 4 başka kişilik :) Neyse fazla ayrıntıya girmeden fim hakkındaki görüşlerimi sunayım.

» Dabbe 2 beni fazla şaşırtmadı. Çünkü bana bunu düşündüren birden fazla sebep vardı. En önemlisi her zamanki gibi grafik ve ses tasarımı bakımından etkileyici, senaryo bakımından eksikti. Ama eğri oturup duğru konuşalım, etkilendiğim bir bölüm vardı ki, son derece uğraşıldığını bana hissettirdi. Anladığım kadaryla kıyamet koparken İstanbul'un hâli. Sultan Ahmet Camii'nin minaresinin yanıp, yıkılması, aynı şekilde boğaz köprüsünün yıkılışı ve bir kaos ortamı son derece iyi yansıtılmış. Fakat bana göre korku kategorisinde bir film değil. Biraz gerilim ve titreme :) (korku değil) Tabii ki herkesin aynı fikirde değildir.Gene de güzeldi diyerek yazımı sonlandırıyorum.. İyi Akşamlar..

Yukarıda yazımda bahsettiğim İstanbul'un yıkılış sahnesini alltaki linkteki fragmandan izleyebilirsiniz..
Dabbe 2 Fragmanını İzlemek İçin TIKLAYINIZ-

24 Aralık 2009 Perşembe

Yeni Fiat Doblo Resimleri,2010 Tasarımı, Özellikleri,


Merhaba ziyaretçilerimiz... Sizlere Fiat Doblo'nun resimleri ve özelliklerini sunacağım umarım beğenirsiniz.Yeni doblo da aramadığınız kadar özellik var.Yeni START/STOP sistemi 4 farklı motor seçeneği büyüleneceğiniz yeni ve şık tasarım Eco:Drive sistemi, bu sınıfta bir ilk olarak çalışan çift bağlantılı tam bağımsız arka süspansiyon sistemi ile donatıldı.Ayrıca ek olarak EBD ABS, yokuş kalkış yardımcısıHill Holder ve ESP sistemlerine yer veriyor.
Motor seçenekleri:
1)1.4 litre 16 supaplı 95 HP'lik benzinli
2)Multijet teknolojili 1.3 litre 90 HP dizel
3)1.6 litre 105 HP'lik benzinli
4)2.0 litre 135 HP'lik turbo dizel





Yeni Fiat Doblo Resimleri,2010 Fiat Doblo ,Yeni Nesil Fiat Doblo ,Yeni Fiat Doblo Özellikleri
Yorum Kutusuna Düşüncelerinizi Yazdıktan Sonra Yorumlama Biçimini Adı / URL veya Anonim Olarak Değiştirin ve Göndere Basınız.